Rabu, Julai 17, 2024

I hit my daily Move goal for the 500th time on my #AppleWatch.

Assalamualaikum dan selamat malam semua. Semacam teruja sangat pula bila mencatat blog di waktu malam ni. Bukan apa time semangat ni jangan dikacau, bila hilang mood nanti berminggu tak berupdate blog ni. 

Ringkas sahaja catatan malam ini, ia berkenaan Apple Watch lagi, sebelum-sebelum ni pun ada update berkenaan Apple Watch, kalau berminat boleh klik pada categori selepas habis baca catatan ini. Malam ini dah berjaya membuka kunci (unlocked) untuk mendapatkan badge ini. Apple Watch ni pada setiap hari akan ada Move ring yang perlu dicapai. Kalau hampir-hampir tak dicapai dia akan beri galakan supaya kita usaha juga untuk cukupkan pergerakan dalam satu hari. Kemudian dia akan review dan suggest ikut pencapaian kita pada setiap minggu. Ada elemen coaching lebih kurang. Badge 500 move ini menandakan aku telah close move ring sebanyak 500 hari sejak mula ada Apple Fitness pada iPhone, jadi orang yang tiada Apple Watch pun boleh dapat juga sedikit sebanyak features ni.

Jika di hari-hari biasa aku akan cuba juga closekan move ring ni disamping exercise & stand ring. Cuma bila ada hal-hal tertentu memang susahlah nak close semua ring. Setakat hari ini setting untuk move ring setiap hari ada 380KCAL. Harap dapatlah maintain kerajinan ini untuk kesihatan sendiri juga.  

Again, I hit my daily Move goal for the 500th time on my #AppleWatch. Sekian.

14 ulasan:

  1. wahhh menarik ni! congrats la dpt hit move goal tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Santai-santai sahaja ni tiba-tiba dapat medal.

      Padam
  2. Oh... bagus jugak ye? Bagi cabaran!

    BalasPadam
  3. bertambah semangatlah lepas ni nak jaga kesihatan๐Ÿ‘๐Ÿ’ช

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itulah pokok pangkalnya hati, ramai sahaja orang yang pakai smart watch dengan fitness function tapi tak gunakan pun.

      Padam
  4. saya belum faham move ring...istilah baru kot

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ring tu maksudnya dalam sehari dia akan bergerak berdasarkan pergerakan kita, bila sampai target maknanya ring itu akan penuh dan kita akan dapat notifikasi.

      Padam
  5. Tahniah.... Apple watch ni kena guna dgn iphone sekali ke atau boleh pakai watch sahaja

    BalasPadam
    Balasan
    1. Untuk tracking fitness boleh guna bersendirian, tapi untuk dapat notifikasi atau maklumat dalam iPhone dia akan sync dengan iPhone.

      Padam
  6. Baguuus juga. Jadi membuat semangat untuk mencapai target2 yg dibuat kan ๐Ÿ‘๐Ÿ˜„. Bisa unlocked badge, macam puas lah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Iya, tak perlukan personal coach untuk memotivasikan untuk beraktivitas.

      Padam